Lakiasiaintoimistomme toimintatavat

Suomen kokenein

Olemme Suomen kokenein potilasvahinkoasioiden hoitoon erikoistunut lakitoimisto. Olemme toimineet vuodesta 2007 lähtien.

Yli 3000 asiakasta

Olemme auttaneet yli 3000 asiakasta valtakunnallisesti. Hoidamme vankalla kokemuksella potilas-, lääke-, liikenne- ja muut vakuutus- sekä henkilövahinkoasiat.

Sitova hinta

Annamme etukäteen sitovan hinnan omakustannusosuudesta. Kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus korvaa kulumme pääosin.

Maksuton alkuarvio

Saitko hylkäävän päätöksen tai et ole tyytyväinen korvauksiin? Arvioimme etenemismahdollisuudet asiassasi maksutta.

Jos olet tekemässä valituksen vakuutusyhtiön päätöksestä potilasvahinko- tai muussa henkilövahinkoasiassa, tai haet muutosta Potilasvakuutuskeskuksen korvauspäätökseen, olet oikeassa paikassa. Lakiasiaintoimistomme laki- ja lääketieteen osaaminen sekä pitkä kokemus takaavat sinulle oikeudenmukaisen prosessin käsittelyn.

Toimi näin, jos valitus / muutoksenhaku on ajankohtainen

Oletko saanut huonon korvauspäätöksen? Voit pyytää meiltä maksuttoman arvion etenemismahdollisuuksista omassa muutoksenhaku- / valitusasiassasi. Asiasi lähtee liikkeelle maksuttomasta arviosta, joka on tehokkain tapa arvioida, onko toimistomme avusta odotettavissa asiakkaalle kustannustehokasta hyötyä.

  • Lähetä Potilasvakuutuskeskuksen tai muun vakuutusyhtiön korvauspäätökset, kotivakuutuksestasi tiedot (vakuutusyhtiön nimi ja vakuutuksen alkamisvuosi) sekä viimeisimmät lääkärinlausunnot tai muut potilasasiakirjat meille
  • sähköposti infopalvelu(at)potilasvahinkoapu.fi
  • Lakiasiaintoimisto Suomen Potilasvahinkoapu Oy, Aleksis Kiven katu 20, 00500 HELSINKI
  • Puhelinnumeromme yleisiä tiedusteluja varten on 0400 420 220.

Otamme yhteyttä joko puhelimitse, sähköpostilla tai kirjeitse, viimeistään noin 1-2 viikon kuluessa.

Apua potilasvakuutuskeskuksen korvauspäätöksen muutoksenhakuun

Toimistomme erityisalaa on auttaa, kun haet muutosta Potilasvakuutuskeskuksen korvauspäätökseen. Toimistomme pystyy auttamaan tehokkaimmin heti ensimmäisen kielteisen Potilasvakuutuskeskuksen korvauspäätöksen jälkeen, siis ensimmäisen kerran asia liikenne- ja potilasvahinkolautakuntaan vietäessä.

Oikeudenkäynti on potilasvahinkoasioissa usein vain teoreettinen mahdollisuus, joka tulee kalliiksi ja vie vuosia. Siten lautakuntavaiheeseen kannattaa ehdottomasti panostaa “kaikki paukut”. Muutoksenhakuaika Potilasvakuutuskeskuksen päätöksistä on 1 vuosi.

Apua myös liikennevahinko-, lääkevahinko-, yksityistapaturma- ja muihin vakuutusasioihin

Lakiasiaintoimistomme hoitaa Potilasvakuutuskeskuksen korvauspäätöstä koskevien muutoksenhakuasioiden lisäksi vankalla ammattitaidolla liikennevahinkoasiat, lääkevahinkoasiat (myös rokotehaitat), yksityistapaturma-asiat, työtapaturma-asiat sekä muut vakuutusasiat.

Toimistollamme on vuosien kokemuksen perusteella kehittynyt tehokas ja huolellinen toimintatapa, jossa huomioidaan asian vaativuus ja intressin suuruus.

  • Noudatamme kaikessa toiminnassamme hyvää asianajotapaa.
  • Hoidamme asiat aina täysin luottamuksellisesti ja huolehdimme tietoturvasta.
  • Oikeusturvavakuutuksen kattavuus selvitetään prosessin aluksi aina asiakkaan puolesta.
  • Lisäksi hankimme kaiken tarpeellisen asiakirja- yms. aineiston.
  • Selvitämme asiakkaan oman näkemyksen perinpohjin, ja lisäksi mahdollista aiempaa ratkaisukäytäntöä.
  • Toimistollamme on mm. oma ratkaisuarkisto sekä runsaasti tietoa mm. muista ratkaistuista potilasvahinko-, liikennevahinko- ja lääkevahinkotapauksista.
  • Hyvin perustelluissa muutoksenhakukirjelmissä käymme läpi tapauksen kannalta olennaisimmat seikat.
  • Tarpeen mukaan, etenkin isomman intressin jutuissa konsultoimme asiantuntijalääkäriä. Kaikkein vaativimmissa tapauksissa olemme myös hankkineet ulkopuolisia asiantuntijalausuntoja dosentti/professori -tason lääkäreiltä.
  • Toimistomme kirjelmissä esitetään aina sekä lääketieteellisesti että oikeudellisesti hyvin perusteltu kritiikki Potilasvakuutuskeskuksen / muun vakuutusyhtiön korvauspäätöksiin, asiantuntijalausuntoihin sekä hoitavan tahon antamiin vastineisiin.
  • Teemme käsittelyn kaikissa vaiheissa tarkentavia kysymyksiä asiakkaillemme tarpeen mukaan.
  • Olemme aktiivisesti yhteydessä asiakkaaseen, sekä kaikkiin muihin tarvittaviin tahoihin – asiakkaan ei tarvitse itse huolehtia yhteydenpidosta.
  • Asiakas saa aina rauhassa tarkistaa ja kommentoida kaikki kirjelmäluonnokset, ja esittää niihin tarvittavia muutoksia.

Tutustu palveluihimme täällä, tai lue lisää maksuttomasta arviosta.

Suomen kokenein

Olemme Suomen kokenein potilasvahinkoasioiden hoitoon erikoistunut lakitoimisto. Olemme toimineet vuodesta 2007 lähtien.

Yli 3000 asiakasta

Olemme auttaneet yli 3000 asiakasta valtakunnallisesti. Hoidamme vankalla kokemuksella potilas-, lääke-, liikenne- ja muut vakuutus- sekä henkilövahinkoasiat.

Sitova hinta

Annamme etukäteen sitovan hinnan omakustannusosuudesta. Kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus korvaa kulumme pääosin.

Maksuton alkuarvio

Saitko hylkäävän päätöksen tai et ole tyytyväinen korvauksiin? Arvioimme etenemismahdollisuudet asiassasi maksutta.

Asiakkaidemme arvioita meistä

Julkaisuni tulee mieheni googletilillä. Olen Erja Hakkarainen ja lakiasiaintoimistonne asiakas. Potilasvahinkotapaukseni sattui vuonna 2020, mutta valitettavasti korvausten maksaminen on edelleen kesken. Teidän korvaamattomalla avullanne sain erittäin monimutkaisen tapaukseni lautakunnassa läpi. Yhteistyö kanssanne oli erinomaista: sain välttämättömiä ja hyödyllisiä ohjeita ja todella nopealla aikataululla. Vaikka siis PVK:n ja muiden tahojen toiminta pitkittää tämän tuskallisen prosessin potilaalle kohtuuttoman pitkäksi, teidän toimintanne on ripeätä, asiantuntevaa ja äärimmäisen paneutunutta. Nyt siis melkein vuoden päästä päätöksestä osa korvaushakemuksistani on hyväksytty, osa tulematta kokonaan, osaan on pyydetty lisäselvitystä ja osa hylätty. Apua saatan siis tarvita teiltä vielä tämän uskomattoman raskaan prosessin tässäkin vaiheessa. Heikkilän kanssa on onneksi pystytty sopimaan, että hän tarkastaa lopuilla rahoilla, ovatko päätösten korvaussummat kohtuullisella tasolla. On turvallinen mieli, kun voin luottaa teidän apuunne vielä kerran ja prosessi etenee turvatusti. Yksin näitä tahoja vastaan olisi vaikeaa taistella. Näyttää siltä, että vaikka ihminen saa myönteisen päätöksen, vakuutusyhtiöille ominainen kohtuuttomuus jatkuu edelleen. Olette ehdottomasti hinta ne arvoisia!
Olen äärimmäisen nöyrästi kiitollinen teiltä saamaani palveluun. Kielteisen päätöksen saatuani olin yhteydessä muihinkin asianajajiin. Tuli tunne, että melko heppoisilla tiedoilla ja taidoilla minua suostuteltiin muualta lähtemään käräjille asian suhteen. Kyllä olisivat vakuutusyhtiöni ja minun rahani kelvanneet, vaikka taitoja ei juuri olisi löytynyt. Olen myös joutunut aikaisemmin erilaisessa tapauksessa käymään käräjille. Silloin asianajajani ei juuri viestejäni lukenut, eikä informoinut asioista minua. Selvästi todistusaineistoakaan ei oltu viitsitty lukea kunnolla. Tämä kokemukseni teidän kanssanne palautti luottamukseni asianajajiin. Kaikkiin viesteihini vastattiin pikaisesti ja asiantuntevasti. Teiltä löytyi myös myötätuntoa järkyttävän leikkaushelvetin kokeneelle ihmiselle. Tapaukseni on monimutkainen ja iso intressinen. Tein valtavan pohjatyön kirjoittamalla oman hakemukseni teille pohjaksi ja mielestäni maisterin koulutuksellani sain siitä ihan onnistuneen. Mietinkin, että onko siihen asianajajalla mitään uutta tuotavaa, vai kerätäänkö vain oleelliset kohdat omasta kirjoitelmastani. Kuitenkin ratkaisusuosituspyyntönne potilasvahinkolautakunnalle oli suorastaan nerokas; erittäin asiantunteva niin lääketieteellisesti kuin lakipykälien suhteen. Mutta vielä mikä parasta: sen kirjoittajan täytyy olla valtavan lahjakas kirjallisilta taidoiltaan. Tapaukseni ei varmasti ole ollut helpoin mahdollinen, mutta erittäin taitavasti osasitte ottaa omat näkökulmani kirjoitelmastani ja tehdä siitä paljon paremman kuin itse olisin osannut. Olin todella vaikuttunut! Vaikkei pelkkä vakuutusyhtiön raha omavastuineen tietenkään voi pitkälle riittää, selvästi joka ikinen laajasta todistusmateriaalistani oli luettu. Löysitte sieltä sellaisiakin ristiriitaisuuksia, joita en itse ollut huomannut. Esimerkkinä sen, että gynekologi leikkasi suolta ennen kuin gastrokirurgi tuli paikalle. Kun nyt tuli sitten asiantuntijalausunto, joka ei tue näkemystäni, olitte valmiita hoitamaan tapauksen loppuun asti kunnialla ja vahvalla työmoraalilla. Teitte taas taidokkaan vastineen siihen, vaikka varmasti rahani on jo käytetty. Eli kyllä teiltä löytyy aitoa auttamishalua ja vahvaa työmoraalia! Parempaa vastinetta vakuutusyhtiön ja minun rahoilleni en olisi voinut saada. On tässä maassa sentään vielä joitain tahoja, jotka eivät huijaa ja rahasta! Tietoa ei ole siitä, meneekö hakemukseni läpi. Rauhallisin mielin olen edes sen suhteen, että tein itse kaiken, minkä voin ja sain teiltä korvaamatonta apua. Jollei se teidän avullanne mene läpi, niin ei sitten mitenkään. Nöyrin kiitos!
Erittäin nopea asian arviointi ja selkeät jatkoehdotukset. Koko prosessin ajan viestintä oli selkeää ja nopeaa. Meille tuli heidän avulla positiivinen päätös. Suosittelen Lakiasiantoimisto Suomen Potilasvahinkoapua kaikille, jotka tarvitsevat juristin apua.
Todella huippuhyvää osaamista!
Jouduimme hakemaan Liiposta oikaisua PVK:n negatiiviseen päätökseen hoitovahingon suhteen.
PVK:sta neuvottiin hakemaan oikaisua Liiposta ns. ” omin avuin”. Ajattelin, että koska kyse oli laajasta, loppuelämään vaikuttavasta vahingosta, en olisi halunnut valitusta omin päin tehdä. Valitsin Potilasvahinkoapu-lakitoimiston. Eipä ole tarvinnut katua.
Negatiivinen PVK:n päätös saatiin kumottua.
Jouduin tosin toistamiseen tekemään ratkaisusuosituspyynnön Liipolle korvausten määrän suhteen. Mutta tämä oli PVK:n vähättelyn syytä. Tämäkin kääntyi parhain päin. En olisi pystynyt itse yksin tähän.
Suurkiitos teille! Kommunikointi sujui hyvin. Asiani ja minä olimme hyvissä käsissä.
Suosittelen lämpimästi!
Kiitos työstänne!
Aluksi oli tosin haastavaa saada keskusteluyhteys, minkä koin tärkeäksi juttuni kannalta. Kun se onnistui, niin sitten alkoi asia selkiintymään paremmin. Oli pitkä sekä raskas prosessi, mihin en olisi yksin pystynyt. Sinnikkyydellä, ammattitaidolla, tärkeillä potilasvahinkojen tietotaidoilla ja pätevillä perusteilla juttu voitettiin! Olen siitä todella kiitollinen, tämä on koko elämäni kannalta merkittävä asia! Nyt edes tähän saadaan jotain oikeutta, vaikka hoitovirhe on jo tapahtunut.
Kiitos Hanna Kaisa sekä taustalla Joni.
Sain asiantuntevaa apua asiani hoitamiseen. Minut pidettiin ajantasalla prosessin etenemisestä ja kommunikaatio toimi hyvin.
Nopeaa, ammattitaitoista ja pätevää osaamista.
Vinkin perusteella käännyimme Suomen Potilasvahinkoapu Oy:n puoleen. Asiamme on vielä kesken, mutta ensimmäiset kokemukset ovat erittäin myönteiset, niin henkilökunnan, kuin yrityksen osalta. Juridinen osaaminen näyttäisi olevan laajaa ja syväosaaminen erinomaista. Ystävällinen ja erittäin asiallinen palvelu! Tähän asti on ollut mukavaa ja hyvää yhteistyötä!
Asiansa osaava yritys.
js_loader